Sunday, July 19, 2009

UNTUK AWAK

Cinta itu untuk awak dan bukan untuk awak... mungkin ayat itu yang paling tepat untuk mengambarkan apa yang saya fikirkan dan apa yang saya rasakan. Antara kita terlalu banyak kenangan, biar pun bertahun terpisah kenangan itu segar seperti semalam baru ia diukirkan. Perasaan yang tak pernah saya sedar sewaktu dahulu, waktu awak masih disisi, kini makin saya rasai, tapi ia hanya perasaan saya, saya tak tahu apa yang terbuku dalam hati awak mungkin dendam yang teramat mengenangkan kelakuan saya dahulu. Semua sandiwara dan segala yang terjadi benar-benar menghantui diri kini, tapi awak..entahlah. Hubungan ini terlalu rumit, biarlah masa yang mengaturnya dan takdir tak memilih untuk kita bersatu pada masa ini.Tapi mengapa perasaan yang bertahun-tahun dahulu begitu utuh dan mempertahankan awak..adakah saya yang salah menafsirkannya. saya tak tahu..awaklah patut beritahu saya.tapi tak mungkin. kita terlalu jauh dan saya akan sentiasa jauh.kerana itu yang terbaik untuk awak dan hanya kita berdua yang tahu apa yang terjadi dan apa yang kita sembunyikan.Tapi walau berjuta alasan yang pernah saya ciptakan dan masih saya pertahankan, awak selalu dihati, tapi bukan disisi. Segala gurauan dan nyanyian awak untuk mencuri hati sentiasa menghiasi kenangan itu. Kesabaran awaklah yang melunturkan segala keegoan hati kalaulah awak sedari hal itu.. tapi awak tak mungkin tahu kerna kita xbertaut di dahan yang utuh..

0 comments: