Saturday, September 20, 2008

AKU MENUNGGU PANGGILAN ITU

aku tak tahu kenapa
tapi aku sering menunggu panggilan itu,

panggilan dari seseorang yang tak aku kenali,
panggilan yang sering membuat aku rasa hidup,
panggilan yang membuat aku menginggati sesuatu,
panggilan yang membuahkan rasa sayang,
panggilan yang sering meluahkan perasaan,
panggilan yang membuat aku menjadi bimbang ,
panggilan yang mampu membuat aku menangis,

aku menunggu panggilan itu,
panggilan yang mampu mengikat aku dalam diam,
panggilan yang sering menyatakan bahawa,
aku tidak faham,
dah tidak mungkin akan faham,

tapi hari ni aku rasa sedih,
sebab aku tak menerima panggilan itu,
dan aku terfikir kenapa aku jadi begitu,
mungkin sebab aku dah terbiasa dengan panggilan itu,
jadi aku bersedih kerana aku tidak mendapatkannya hari ini,

aku tetap menunggu panggilan itu,
ingin sahaja ku gerakkan diri menghubungi panggilan itu,
tapi aku tak berdaya,

kerna ku tak pasti benarkah panggilan itu untuk aku,
benarkah panggilan itu untuk aku,???

aku sendiri tak pasti,
kerna kadang-kadang aku rasa,
seperti tak diperlukan oleh panggilan itu,
mungkin sebab panggilan itu,
kadang-kadang mengecewakan aku,

aku tak mampu,
menahan desakan hati,
lantas aku gagahi diri,
dengan perasaan yang diselubungi bimbang,
dengan kerisauan yang mendalam,
aku lantas menghubungi,
panggilan itu,

dan ia amat melukakanku,
kerna baru ku tahu,
ada yang lebih penting dari aku,
aku tak hirau kalau ia,
adalah sesuatu,
yang indah,
tapi aku hirau,
kerna ia bukan seuatu yang indah,
dan aku tewas padanya,

kerna pangggilan itu lebih memilih ia,
walaupun ia hanya untuk sementara,
dan tak kan pernah membahagiakannya,

dan aku juga tidak,
akan hirau,
sekiranya panggilan itu memilih ENGKAU,
dan bukannya aku,
tetapi kenapa ia,

sesuatu yang hanya akan melukakanmu,
yang membawa lorong-lorong gelap,
kenapa panggilan itu membiarkan,
aku tewas pada ia?

kerna aku tak penting,
pada panggilan itu,
tapi mengapa YA ALLAH,

kenapa KAU bawa aku,
ke arahnya,
sesuatu yang tak memerlukan aku,
YA ALLAH,
janganlah KAU serahkan aku pada sesuatu,
yang lebih memilih yang lain,
selain ENGKAU,
dan aku,

tapi aku ingin selalu bersama panggilan itu,
benar aku ingin bersama panggilan itu,
aku ingin memilikki panggilan itu,
aku ingin merebut panggilan itu dari semua,
aku ingin melakukannya,
tapi aku tak berdaya,

kerna aku tak pasti benarkah panggilan itu untuk aku,
walaupun panggilan itu membenarkannya,
menyatakan ia untuk aku,
tapi masih aku dalam keraguan,
sampai bila panggilan itu akan aku milikki,
kerna ada yang lain yang masih,
yang lebih penting bagi panggilan itu,

aku penuh dengan rasa bimbang tanpa panggilan itu,
kenapa??
jangan tanya kenapa,
sebab aku jua tak mengerti,

YA ALLAH,
andai benar panggilan itu telah KAU
jadikan untuk aku,
maka KAU tenangkanlah hatiku,
dan KAU bantulah aku,
merebut panggilan itu dari semua ciptaan-MU,

YA ALLAH,
bimbinglah hati aku,
agar menjadi tabah dan kuat,
dalam melindungi sesuatu ,
yang telah KAU anugerahkan kepadaku,

YA ALLAH
kuatkanlah aku,
kuatkanlah panggilan itu.

0 comments: