Thursday, September 18, 2008

kepada kawan, aku keliru????

SALAM...entah knp??aku terasa btul2 nk tahu ttg sesuatu dan knp perlu jd begitu???..hm...aku xkan jd mcm nie kalo kawan2 xdesak aku untuk cari tahu ttg sesorg nie...mcm spy xberupah jew aku nie dibuatnyer...tp aku bla makin rmai yg desak aku utk melakukannya kerna mungkin bg mereka aku rapat ngn budak tu..walhal aku ngn dye mcm kucing ngn anjing..heheh..tp ntah knpe diorg sering pinta aku melakukannya...

disebabkan sifat aku yg ingin tahu dan kerana desakan kawan2 yg laen..aku pun beranikan diri utk mencari tahu ttg wajah sebenar budak tu heheheh..Ya ALLAH...nakalnyer aku dan teruknyer perangai aku ehhehhe...

dye tu baik owg nyer tp dingin sgt..kalah dingin nye suasana idup owg eskimo..

aku dgn tekad utk mengetahui wajah sebenar dye..telah copy paste pic dye n aku scan utk cari wajah saper yg dye pkai slma nie kalo bkn pic dye...aku scan dan keputusannyer lbh cenderung menunjukan bhw pic itu mmg pic dye..tp walo bagaimanapun..ade wajah actor japenese yg sama mcm pic dye..sho sakurai...

jd aku pun makin keliru..itu pic dye yg btul ato sho sakurai...wallahualam...

salah aku jgak knpe menyibuk..kan aku yg keliru..tp aku xberniat jahat cume nk tahu wajah sbnr budak yg sllu betekak ngn aku dlm cb eheheh...jd aku msih dlm kekeliruan..misi aku masih xselesai..hehee..kec kalo aku bersemuka dgn dye...ade pic laen dlm ms dye..dan aku rasa itu pic sbnr dye..encem la jgak..tp dr gaya penampilan dye..nmpak sgt peminat actor japenese...

eheheheh..walo apepun..aku xknl dye pun..n dye pun xknl aku gak hehehehe..yg aku knl ..kedinginan dye..sekali je aku jentik..dye meletup mcm bom nuklear tu..YA ALLAH...knpelh dye tu panas sgt ....

tp bg aku ..kita xsptutunya biar owg laen menerima kita melalui wajah... tp melalui perwatakan jd bg aku perwatakn lbh ptg drp rupa paras..hm..jd knpe perlu dipertikaikan wajah seseorg dan bknnye perwatakan owg itu...sedangkan nanty yg menjadi madu dan racun pada kita bkn paras rupanyer tetapi perwatakannyer...

jd usah dipikirkan paras rupa...kerna ia xmenjamin bahagia..
pilihlah berdasar perwatakannye..agar kamu senang bila berdampingannye..

kepada kawanku itu..maaffi ana ye sbb cube mencari tahu wajah sebenar awk..sbb lumrah manusia itu punye sifat ingin tahu dan ia akan berusaha untuk mengetahui ttg nye...

tp mulai ari nie..aku dh xnk peduli dh hal nie..sbb xberfaedah lgsung...biarkanlh seseorg itu dgn caranyer sendiri..jd bg kawan2 ku yg masih menyiasat ttg dirinye..hentikanlh..biarkan dye dgn cara dye..dan ttg perwatakannyer yg dingin tu..biarkan lah ALLAH yg mengubahnyer k

hm...tp pada dye (budak tu) aku mtk sgt..tolong lh jgn cepat sgt melenting..benarlah aku pun kuat melenting jgak..tp ko tu lelaki dan kalo ko ingin jd seorg pendakwah dalam dunie siber nie..yg plg ptg adalah kesabaran..seorg pendakwah yg berjaya adalah mereka yg berjaya memikat hati owg laen agar memimpin mereka dan bknnyer seorg yg blh mencetuskan perbalahan dan seterusnyer menyebabkan mereka menjauhi kamu..

pendakwah bkn shj harus memiliki ilmu pengetahuan ttg agama tp kesabaran..dan bg aku kesabaran itu lbh ptg berbanding ilmu yg kau miliki setinggi gunung..dgn sabar ilmu yg sedikit menjadi bukit..dan dgn sabar jalan yg sukar menjadi senang..sabar....sume batu asas bg kejayaan adalah kesabaran..

belajarlah untuk lbh sabar...moga suatu ari ko berjaya mencapai sume cita2 ko...salam

0 comments: