Sunday, September 21, 2008

BERSABARLAH HATI

Sabarlah,

hanya itu yang mampu ku ucapkan pada hatiku,

sabarlah ...sabarlah,

hingga tiba saat itu,
saat di mana kau tak perlu lagi mencari,
atau mengerti sesuatu,
saat di mana hati,
kau penuh dengan ketenangan,
dan hilanglah segala kerunsingan,

aku masih lagi mencari pengertian,
dalam kekeliruan dan dalam kesamaran,
mungkinkah aku akan menemuinya..,
aku tak pasti,

tapi bilakah ia mungkinkan berlaku,
bilakah waktu itu akan tiba,
bilakah pengertian itu akan aku miliki,

bersabarlah hati,
tertawalah,
sembunyikan segala yang kau rasai,
tersenyumlah,
agar kau biasa menjadi mentari,
terangilah ia,
hingga saat kau tidak diperlukan lagi,
bersinarlah hati,
sembunyikan segala calar yang menyelebungi mu,
dengan kilauan yang menyilaukan pandangan mata,
bersabarlah hati,
lindungilah segala yang kau miliki,
jangan biarkan mereka menafsirmu,

biarkanlah semuanya,
berlalu begitu sahaja,
janganlah kau biarkan ia merosakkan mu,

bersabarlah hati,
bertahanlah,
demi aku,

bertahanlah,
demi aku.

0 comments: